CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, August 8, 2015

SUKATAN CAWAN KE GRAM (g) /METRIK


بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Assalamualaikum salam sejahtera dan salam ceria, semoga kehidupan kita ini sentiasa beroleh keberkatan ILAHI. Untuk anda yang masih lagi bertandang ke sini....entry kali ini ....mai kita sama2 pelajari sukatan cawan ke metrik.
Bagi diri mama...menggunakan sukatan metrik lebih selesa dan lebih bertepatan.. Namun bagitu, tidak dinafikan juga bagi sesetengah orang lebih selesa menggunakan sukatan cawan. Oleh yang demikian untuk itu....mama abadikan disini...ukuran cawan kepada metrik, bagi memudahkan kepada anda yang lebih sekesa dengan ukuran cawan mau pun metrik.
Semoga panduan ini dapat memberi keselesaan bagi kita untuk menyediakan  juadah bagi famili tercinta....kerana dimasa ini sukatan biskut dan kuih-muih selalunya dipersembahkan dalam ukuran metrik......manakala kuih-muih dan biskut lama2 pula selalu menggunakan sukatan cawan. Wbp dimana pun keselesaan anda berada...untuk rujukkan kita bersama2, mai kita sama2 pelajari sukatan ini....semoga lebih memudahkan kita dalam membuat persediaan nanti....





No comments:

Post a Comment